Crabtree & Evelyn West Indian Lime Aftershave Balsem

Inleiding

Ik kreeg met de kerstmis een Crabtree & Evelyn West Indian Lime reisset cadeau van mijn vriendin en in dit reisset zat een kleine douchgel en een kleine Aftershave balm van 50ml.

Ik dacht in eerste instantie dat Crabtree & Evelyn een Brits merk was, maar het bleek een Amerikaans merk te zijn dat luxere cosmetica producten verkoopt.

Maar in 1996 is het merk verkocht aan Kuala Lumpur Kepong Berhad wat onderdeel is van het Hong Kongse Khuan Choo International Limited. Onderzoek, design, ontwikkeling, productie vind echter nog steeds plaats in de USA en Groot Brittannië.

Verpakking

Mijn Crabtree & Evelyn West Indian Lime aftershave balsem kwam in een reisset zoals hier onder op de foto te zien is.


Crabtree & Evelyn West Indian Lime ASB

De aftershave balsem komt in een klein pomp flesje met een inhoud van 50ml en formaat van het flesje is uitermate handig voor op reis omdat het niet zo groot is.

Crabtree & Evelyn heeft deze aftershave balsem ook in 100ml uitvoering.

Werking en geur

Ik ben eerlijk gezegd niet echt onder de indruk van de werking van deze asb en ik heb niet het gevoel dat dit spul beter werkt dan een aftershave balsem van een paar euro van bijvoorbeeld Isana Men. Maar deze asb is wel minder vettig en de consistentie heeft meer weg van een gezichtscrème.

Ook vind ik het pompje niet erg handig werken omdat ik meerdere keren het pompje moet gebruiken tot ik genoeg asb heb om op te smeren en dat kost gewoon onnodig extra tijd.

De geur van deze aftershave balsem daartegen is wel echt veel beter dan een goedkope aftershave balsem en ruikt dus ook heerlijk. Echter de geur omschrijven is moeilijk, maar het is duidelijk een sterkere mannelijke geur en afgaande op de naam moet het ruiken naar limoen.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Crabtree & Evelyn West Indian Lime Aftershave Balsem lijkt redelijk goed verkrijgbaar online en de 100ml uitvoering is te krijgen bij de Scheersalon € 32,95 en bij Memory Garden € 33,45. En verder zijn er ook nog wat online shops uit Groot Brittannië welke Crabtree & Evelyn verkopen.

Een andere optie is om de Crabtree & Evelyn aftershave balsem te kopen in een van de winkels in grotere steden in Duitsland zoals Düsseldorf, maar zover ik weet is er geen winkel in Nederland.

En in veel wereldsteden vind je ook winkels van Crabtree & Evelyn.

Conclusie

Crabtree & Evelyn bied met de West Indian Lime een heerlijke aftershave balsem aan wat betreft de geur.

Maar kwa werking maakt deze aftershave balsem geen indruk op mij. De werking is wel goed, maar niet zeer goed en je krijg voor minder dan € 5 asb's die beter werken dan deze asb.

Als ik deze asb beoordeel op prijs-kwaliteitsverhouding dan kom ik tot de conclusie dat deze aftershave balsem een slechte prijs-kwaliteitsverhouding heeft.

Maar als je een aftershave balsem zoekt met een exclusieve geur i.p.v. een neutrale geur dan is deze aftershave balsem zeker het overwegen waard en de 50ml uitvoering is erg handig voor op reis.

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.